Counter

Focus Raven

Kształtowanie

Sobota, 16 lutego 2013 • Komentarze: 0

Wczesnym sobotnim popołudniem energicznie zabrałem się za kolejne prace. Najpierw odbył się cichy ślub ramy i widelca. Obie części zostały połączone nierozerwalnym, może nie węzłem, ale połączeniem śrubowym. „Momenty” też były. Konkretnie niecałe 1,5 Nm, dzięki czemu zawarty związek jest silny i porusza się bez oporów ;). Kiedyś pewnie trzeba będzie „dokręcić śrubkę”, ale na razie rozpoczął się miodowy miesiąc, który młoda para spędzi na stojaku montażowym ;). Mając założony widelec i mostek kierownicy, przystąpiłem do montażu tej ostatniej. Aby ją precyzyjnie ustawić musiałem założyć przednie koło. Skoro założyłem przednie, to nie mogłem się powstrzymać i tylne koło także znalazło się na swoim miejscu. I tak oto z mroku ciemnej materii zaczął powoli wyłaniać się obraz nowego roweru, co zdecydowanie poprawiło mój humor, nadszarpnięty wielotygodniowym brakiem słońca i ciepła.

Na wieczór pozostał mi montaż klamek i manetek oraz chwytów. Manetki mam zintegrowane z dźwigniami hamulców, co jest bardzo praktycznym rozwiązaniem. Wszystko trzyma się na jednej śrubie i zajmuje mało cennego miejsca na kierownicy. Bardzo ostrożnie dokręcałem obejmy. Według instrukcji Shimano powinienem dokręcać je momentem 6 Nm, o ile instrukcja karbonowej kierownicy nie mówi inaczej. Tak się składa, że instrukcja montażu kierownicy mówi inaczej, ograniczając siłę docisku do 5 Nm. Niestety już w okolicy 4 Nm usłyszałem cichy, acz niepokojący odgłos chrupnięcia. Przerażony wizją zniszczenia kierownicy, jąłem szukać na niej jakichkolwiek oznak uszkodzenia, a nie znalazłszy takowych i stwierdziwszy, że klamki trzymają się mocno, zaprzestałem dalszych działań. Przeszukanie bezkresnych obszarów netu nic nie dało. Trzeba wierzyć, że ten typ tak ma. Pozostałe komponenty, czyli manetka PushLock oraz… dzwonek zostały zamontowane bez żadnych niespodzianek. Wszystko ustawiłem tak, że mam dostęp bez odrywania dłoni od chwytów, które zamontowałem na samym końcu.

I na tym zakończyłem moje weekendowe prace. W tygodniu zamierzam zamontować hamulce i być może zabiorę się za napęd.

Skomentuj...

Podpis: (opcjonalnie)

Jeśli chcesz, abym mógł się z Tobą skontaktować, wpisz w poniższym polu adres e-mail lub numer telefonu. Ta informacja będzie znana wyłącznie mnie i nigdzie nie będzie widoczna.
Kontakt: (opcjonalnie)