Counter

Giant XTC

Liczba aktywności:267Spalone kalorie:281639 kcal
Dystans:16113 kmŚredni dystans:60.35 km
Czas jazdy:653:45 hŚredni czas jazdy:2:26 h
Prędkość maksymalna:67.84 km/hPrędkość średnia:24.65 km/h
Przewyższenia:96277 mMaksymalna wysokość:635 m
Podjazdy:2585 kmZjazdy:2900 km

To był mój pierwszy „poważny” rower. Poważny, bo zbudowany z niezłych podzespołów. Był, bo już nie będę go używał. Przejechałem na nim sporo kilometrów w słońcu i w deszczu, w letnim skwarze i w jesiennym chłodzie, po asfalcie i po bezdrożach. Nigdy mnie nie zawiódł i zawsze bezpiecznie docierałem na nim do celu podróży.

2012     2011     2010

Sezon 2012

Liczba aktywności:72Spalone kalorie:79879 kcal
Dystans:4518 kmŚredni dystans:62.76 km
Czas jazdy:182:38 hŚredni czas jazdy:2:32 h
Prędkość maksymalna:67.84 km/hPrędkość średnia:24.74 km/h
Przewyższenia:26590 mMaksymalna wysokość:635 m
Podjazdy:707 kmZjazdy:791 km

Przygotowując rower do sezonu 2012, dokonałem kilku zmian. Przede wszystkim wymieniłem cały napęd na dziesięciorzędowy Shimano Deore XT. W ramie zmodyfikowałem wygląd dolnej rury, zakrywając oryginalne wykończenie w kolorze naturalnego aluminium. Zrezygnowałem także z neoprenowej osłony tylnego trójkąta na rzecz solidnej naklejki zabezpieczającej. Nie zmieniałem kół, ale założyłem nowe opony oraz tarcze i klocki hamulcowe. Pozostała część układu hamulcowego pozostała bez zmian. Amortyzator przeszedł gruntowny przegląd. Nie byłbym sobą, gdybym nie dodał trochę „biżuterii” – rzecz jasna czerwonej – w postaci nakrętek na wentyl, adapterów Centerlock, nakrętki suportu, korków kierownicy. Mam nadzieję, że całość nadal tworzy spójną kompozycję, na czym także mi zależało. Waga nie była priorytetem, ale parę gramów udało mi się urwać.

Przed sezonem 2012.Przed sezonem 2012. Przed sezonem 2012.Przed sezonem 2012.

Sezon 2011

Liczba aktywności:142Spalone kalorie:145062 kcal
Dystans:8284 kmŚredni dystans:58.34 km
Czas jazdy:329:58 hŚredni czas jazdy:2:19 h
Prędkość maksymalna:67.09 km/hPrędkość średnia:25.11 km/h
Przewyższenia:45509 mMaksymalna wysokość:461 m
Podjazdy:1272 kmZjazdy:1438 km

Przed sezonem 2011 rower przeszedł gruntowny przegląd. Główne elementy pozostawiłem bez zmian i ograniczyłem się jedynie do kosmetycznych modyfikacji, dzięki czemu przygotowanie roweru wymagało jedynie minimalnych nakładów finansowych. Nawet opony pomimo sporego przebiegu nie wymagały wymiany i jedynie zamieniłem je miejscami. Nie montowałem także błotników, uznając, że założę je tylko wtedy, gdy warunki pogodowe będą tego wymagać.

Przed sezonem 2011.Przed sezonem 2011. Przed sezonem 2011.Przed sezonem 2011.

Sezon 2010

Liczba aktywności:53Spalone kalorie:56698 kcal
Dystans:3310 kmŚredni dystans:62.46 km
Czas jazdy:141:08 hŚredni czas jazdy:2:39 h
Prędkość maksymalna:64.59 km/hPrędkość średnia:23.45 km/h
Przewyższenia:24178 mMaksymalna wysokość:446 m
Podjazdy:607 kmZjazdy:670 km

Rower zaczął powstawać we wrześniu 2009 roku. Dwa miesiące wcześniej wpadł mi do głowy pomysł, aby przed następnym sezonem kupić coś lepszego niż mój poczciwy Giant Boulder. Miesiąc później zadałem sobie pytanie, dlaczego mam kupować, skoro mogę zbudować sam? I tak się zaczęło. Najpierw mozolnie opracowywałem koncepcję wybierając kolejne elementy i starając się znaleźć złoty środek pomiędzy jakością komponentów a możliwościami mojego budżetu. W końcu, od września zacząłem powoli gromadzić poszczególne podzespoły. Trwało to mniej więcej cztery miesiące i jak to zwykle w życiu bywa, nie udało mi się zmieścić w budżecie, ale z perspektywy czasu nie żałuję.

Budując rower starałem się zadbać nie tylko o jakość osprzętu, ale także o to, aby całość tworzyła spójną kompozycję. I tak, na przykład czerwone nyple kół spowodowały, że uzupełniłem całość czerwonymi akcentami.

Nie jestem maniakiem lekkości, więc nierzadko niska waga przegrywała z designem jak chociażby w przypadku chwytów, które zamiast dwudziestu gramów ważą sześć razy więcej, ale też lepiej wyglądają. Innym razem waga przegrywała z funkcjonalnością. Wolę wlać uszczelniacz i mieć koła cięższe o 150 gramów zamiast łatać je na trasie.

Przed sezonem 2010.Przed sezonem 2010. Przed sezonem 2010.Przed sezonem 2010.