Jak często trzeba ładować akumulator Di2?

Środa, 1 czerwca 2016 • Kategoria: Ridley FenixKomentarze: 3

Akumulator Shimano SM-BTR2.Akumulator Shimano SM-BTR2.Na początku maja podsumowałem pierwsze 1000 kilometrów, które przejechałem, korzystając z elektronicznego osprzętu Shimano Dura-Ace 9070 Di2. Pisałem wówczas, że już po około 700 kilometrach wskaźnik naładowania akumulatora pokazywał 25%. Oficjalna informacja techniczna mówiąca o tym, jakoby jedno ładowanie wystarczało na przejechanie około 2000 kilometrów, wydawała się nie mieć związku z rzeczywistością. Uczciwie jednak wspomniałem, że trudno o obiektywną ocenę po tak krótkim czasie, w którym czymś naturalnym jest „zabawa” nowym systemem, a ta wyraża się głównie poprzez niepohamowaną chęć klikania przyciskami zmiany przełożeń. Uznałem, że na rzetelną opinię trzeba trochę poczekać.

Dzisiaj wiem już zdecydowanie więcej. Po naładowaniu akumulatora, przejechałem już ponad 1300 kilometrów, a wskaźnik poziomu pokazuje 50%. Jest więc dobrze, a nawet bardzo dobrze, co upoważnia mnie do stwierdzenia, że pokonanie 2000 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora systemu Di2, jest całkowicie realne. Warto tutaj zaznaczyć, że prądu potrzebuję nie tylko do zmiany przełożeń, która, nawiasem mówiąc, stała się czynnością naturalną, nie wywołującą nadmiernej ekscytacji wynikającej z fascynacji technologią, ale także do zasilania transmitera, który zapewnia komunikację całego systemu z komputerem Garmin Edge.

Komentarze

img
racooncx • Poniedziałek, 10 lutego 2020, 13:42

a czy wiesz coś czy są "zastępcze" ładowarki do di2? w moim zestawie nie ma a kupowanie ładowarki oddzielnie za 300 kłóci się z moim "skąpstwem" i przyzwyczajeniem, że na ogół takie rzeczy powinny być w zestawie.

img
Xanadu • Poniedziałek, 10 lutego 2020, 13:56

Niestety nic nie słyszałem na temat zamienników ładowarki systemu Di2. Shimano dość mocno chroni patentami swoje rozwiązania i nie publikuje żadnych informacji technicznych, a tym bardziej instrukcji serwisowych dotyczących rozwiązań, które zastosowano w tym systemie. Pozycja monopolisty niestety ma pewne konsekwencja, ale faktem jest, że ładowarka nie spełnia jedynie funkcji ładowania, ale umożliwia diagnostykę oraz konfigurację całego systemu. Co prawda można tego dokonać za pomocą bezprzewodowego moduły EW-WU111 i aplikacji na smartfona, ale czasem zwykłe połączenie „po kablu” jest skuteczniejsze. Inna sprawa, że w porównaniu z modułem diagnostycznym SM-PCE02, ładowarka SM-BCR2 jest „śmiesznie” tania 😉. Alternatywą jest skorzystanie z usług serwisów rowerowych, które naładują baterię za niewielką (tak sądzę) opłatą. Di2 jest dość oszczędne. Mój rekord na jednym ładowaniu to ok. 3000 km.

img
Anonimowy • Wtorek, 31 sierpnia 2021, 08:33

witam proszę o tel ,mam kilka pytań odnośnie di2

Skomentuj...

Podpis: (opcjonalnie)

Jeśli chcesz, abym mógł się z Tobą skontaktować, wpisz w poniższym polu adres e-mail lub numer telefonu. Ta informacja będzie znana wyłącznie mnie i nigdzie nie będzie widoczna.
Kontakt: (opcjonalnie)