Counter

Cube Agree C:62 Pro

Liczba aktywności:104Spalone kalorie:181284 kcal
Dystans:9246 kmŚredni dystans:88.91 km
Czas jazdy:326:40 hŚredni czas jazdy:3:08 h
Prędkość maksymalna:75.60 km/hPrędkość średnia:28.30 km/h
Przewyższenia:76980 mMaksymalna wysokość:848 m
Podjazdy:2212 kmZjazdy:2145 km

2019     2018     2017

Sezon 2019

Liczba aktywności:2Spalone kalorie:2657 kcal
Dystans:122 kmŚredni dystans:60.82 km
Czas jazdy:3:56 hŚredni czas jazdy:1:58 h
Prędkość maksymalna:54.85 km/hPrędkość średnia:30.91 km/h
Przewyższenia:586 mMaksymalna wysokość:257 m
Podjazdy:19 kmZjazdy:19 km

Podobnie jak rok temu, przed kolejnym sezonem nie wprowadziłem żadnych zmian w konfiguracji mojego Cube Agree. To trochę dziwne, bo zima zawsze była czasem mniejszych bądź większych przemian, ale nie tym razem. Prawdę mówiąc, to nie za bardzo jest co zmieniać w tym rowerze.

Sezon 2018

Liczba aktywności:35Spalone kalorie:59040 kcal
Dystans:3064 kmŚredni dystans:87.53 km
Czas jazdy:109:03 hŚredni czas jazdy:3:06 h
Prędkość maksymalna:72.00 km/hPrędkość średnia:28.09 km/h
Przewyższenia:22036 mMaksymalna wysokość:482 m
Podjazdy:635 kmZjazdy:641 km

Przed nowym sezonem dokonywałem zazwyczaj istotnych zmian w moich podstawowych rowerach, dopieszczając je, unowocześniając lub eliminując zauważone problemy. Tym razem było zupełnie inaczej. Cube Agree sprawował się na tyle dobrze, że nie musiałem praktycznie niczego zmieniać. Byłoby to zresztą dość trudne, bo nie będę daleki od prawdy, jeśli nieskromnie zaliczę Cube’a do kategorii rowerów „wszystkomających”. Ograniczyłem się zatem do wymiany owijki, opon oraz okładzin hamulcowych. Własnoręcznie wykonałem także solidne zaślepki zbędnych otworów w mufie suportowej, a podkładki pod mostek nie są już oklejone czarną folią, lecz zostały polakierowane. Jedyną „grubszą” modyfikacją była przebudowa kół, o której miałem okazję napisać w osobnym artykule.

Mocne wyposażenie, ale dość ascetyczny wygląd.Mocne wyposażenie, ale dość ascetyczny wygląd. Z drugiej strony także „nic się nie dzieje”.Z drugiej strony także „nic się nie dzieje”.

Sezon 2017

Liczba aktywności:67Spalone kalorie:119587 kcal
Dystans:6061 kmŚredni dystans:90.46 km
Czas jazdy:213:40 hŚredni czas jazdy:3:11 h
Prędkość maksymalna:75.60 km/hPrędkość średnia:28.37 km/h
Przewyższenia:54358 mMaksymalna wysokość:848 m
Podjazdy:1557 kmZjazdy:1485 km

Tego roweru… miało nie być. Nie planowałem żadnych istotnych zmian w sezonie 2017, a gotowa do odbudowy Ridleya Fenixa rama czekała owinięta w folię. Kilka drobnych modyfikacji było wszystkim, co chciałem zrobić. Stało się jednak inaczej, bo pewnego dnia zauważyłem w ofercie niemieckiego sklepu Bike-Discount propozycję z gatunku tych nie do odrzucenia. Frameset Cube Agree C:62 Pro rocznik 2016 w rewelacyjnie niskiej cenie, a na dodatek w ulubionym zestawie kolorystycznym, był czymś, obok czego nie mogłem przejść obojętnie. Mimo to przez kilka dni walczyłem z sobą, aż wreszcie uległem i zdecydowałem, że w nowy sezon wyruszam no nowym rowerze.

Rama jest więc nowa, a co z resztą? Napęd pozostawiłem ten sam, co rok temu. Dura-Ace 9070 nie jest czymś, co zmienia się ot tak bez wyraźnej przyczyny. Zwłaszcza, że po zainstalowaniu nowego firmware przerzutek, mogę w pełni cieszyć się synchroniczną zmianą przełożeń. Prawie bez zmian zostały także koła. Prawie, bo wymieniłem obręcze, które dość mocno zostały „przeszlifowane” przez ostatnie dwa lata. Pewnie wytrzymałyby jeszcze jeden sezon, ale jak to często bywa, jedna nowość pociąga za sobą nieodpartą ochotę przeprowadzenia innych zmian. Czasem jest to wręcz koniecznością, jak w przypadku hamulców. Nie mogłem użyć tych samych, co wcześniej, bo Cube Agree wymaga zastosowania hamulców typu „Direct Mount”, czyli mocowanych bezpośrednio do ramy lub widelca. Musiałem także wymienić sztycę, bo stara nie była kompatybilna z nową ramą, a konkretnie nie zgadzała się jej średnica. Nowy jest mostek, nowa jest kierownica. Ta ostatnia dlatego, że odkryłem pęknięcie na używanej w ubiegłym sezonie i nie chciałem ryzykować.

Ponieważ dusza inżyniera konkuruje we mnie z umiłowaniem słowa, tradycyjnie już pozwoliłem sobie opisać najważniejsze zmiany na specjalnym blogu technicznym. Być może w ten sposób zachęcę kogoś do równie pasjonującej jak sama jazda, technicznej przygody w świecie rowerów.

Aktualizacja (sierpień 2017)

Powyższy opis powstał na początku roku. Zazwyczaj nie modyfikuję znacząco konfiguracji w trakcie sezonu, ale tym razem zrobiłem wyjątek. Po wielu przymiarkach, podchodach, przemyśleniach, „rozkminianiach”, debatach z moim drugim ja, analizach, kalkulacjach, zdecydowałem się na zastosowanie kół karbonowych Vinci Rapid 40. Zainteresowanych szczegółami odsyłam do osobnego artykułu.


Cube Agree wygląda dosyć skromnie. Żadnych zbędnych napisów, ozdobników ani feerii kolorów. Tylko czerń, biel i czerwień.Cube Agree wygląda dosyć skromnie. Żadnych zbędnych napisów, ozdobników ani feerii kolorów. Tylko czerń, biel i czerwień. W sierpniu wymieniłem koła na karbonowe Vinci Rapid 40.W sierpniu wymieniłem koła na karbonowe Vinci Rapid 40. Zastosowałem ten sam napęd co w ubiegłym roku, czyli Dura-Ace 9070. Nowością jest oprogramowanie, które pozwala na włączenie synchronicznej
			lub półsynchronicznej zmiany przełożeń. Widoczne na zdjęciu koszyki na bidon także pochodzą z ubiegłego sezonu, ale pomalowałem je
			błyszczącym lakierem bezbarwnym - wszystko musi do siebie pasować.Zastosowałem ten sam napęd co w ubiegłym roku, czyli Dura-Ace 9070. Nowością jest oprogramowanie, które pozwala na włączenie synchronicznej lub półsynchronicznej zmiany przełożeń. Widoczne na zdjęciu koszyki na bidon także pochodzą z ubiegłego sezonu, ale pomalowałem je błyszczącym lakierem bezbarwnym - wszystko musi do siebie pasować. Kierownica Deda Superleggera jest nie tylko lekka, ale ma wewnętrzne prowadzenie linek i przewodów. Dzięki temu owijka dokładnie
			przylega do jej powierzchni. Kierownica jest gruba. Będę miał pewny i wygodny górny chwyt.Kierownica Deda Superleggera jest nie tylko lekka, ale ma wewnętrzne prowadzenie linek i przewodów. Dzięki temu owijka dokładnie przylega do jej powierzchni. Kierownica jest gruba. Będę miał pewny i wygodny górny chwyt. Na czystość formy składa się wiele czynników. Wkomponowany w ramę zacisk sztycy także. Sama sztyca ma średnicę 27,2 mm.
			Jestem pewien, że tym razem idealnie dobrałem siodełko. Fizik Antares VS Carbon Braided jest lekkie i wygodne.Na czystość formy składa się wiele czynników. Wkomponowany w ramę zacisk sztycy także. Sama sztyca ma średnicę 27,2 mm. Jestem pewien, że tym razem idealnie dobrałem siodełko. Fizik Antares VS Carbon Braided jest lekkie i wygodne.